Det finns inte en morgon man vaknar och inte är taggad. Ibland måste man nästan lugna ner sig lite men så är det ju när det är förbaskat roligt.

Hej Magnus! Hur kommer det sig att du hamnade på Planör?

Jag var nyfiken på lite nya utmaningar. Jag kommer från entreprenadsidan, började som snickare, läste vidare till byggnadsingenjör och sedan startade jag en byggfirma och jobbade som platschef. Efter ett tag tyckte jag att det var dags att göra något annat och då hörde jag mig för. Jag hade inte läst på jättemycket om Planör men kom hit och efter en intervju med Håkan, Planörs VD, så fastnade jag för känslan i bolaget.

Berätta om ditt uppdrag på Planör?

Jag är projektledare och jobbar med affärsutveckling mot kund. Hitta nya kunder och även arbeta med nya distrikt. Jag hjälpte till att dra igång i Kristianstad tills vi hittade en  som nu är överlämnat till en distriktschef och nästa uppdrag är att dra igång i Göteborg. Det är viktigt att vi får med hårdmjuk styrning och vår Planörkänsla.

Får du utlopp för dina ambitioner på Planör?

Ja det kan man lugnt säga! Det finns inte en morgon man vaknar och inte är taggad. Ibland måste man nästan lugna ner sig lite men så är det ju när det är förbaskat roligt.

Har du några tips eller tankar som du vill dela med dig av?

Mitt motto är att behandla andra som du själv vill bli behandlad. Vi är ett bra gäng med olika personligheter där alla gillar alla, oavsett vart vi är och vad vi sysslar med. Utvecklingsmöjligheter finns det verkligen, det händer konstant nya saker. Att ha förståelse för kundens affär är viktig. Vi sätter oss i deras skor och anammar det sedan jobbar vi efter det.

Vad är aktuellt just nu?

Jag håller på att jobba med en nybyggnation av handelsområde i Kristianstad och jag är KA för Petter Stordalens nya hotell projekt i Lund. Där är det 84 lägenheter som ska byggas också. Vi söker nya möjlighet och presenterar oss för nya kunder.

Det vi jobbar väldigt intensivt med  är hela biten med att scanna och modellera. Kunder är väldigt intresserade men det är nytt och det är en rätt så konservativ bransch. Det har tidigare varit dyrt med ny teknik. Vi tänker annorlunda och vill hålla ner kostnaderna. Vi är effektiva och det är vår konkurrensfördel. Pratar vi sedan priser så blir de förvånade.